Första dagen på det nya livet

Igår var det Simons första dag på fritids. Jag var med honom från åtta på morgonen tills halv ett då han hade tröttnat. Det var som tur är ganska lugnt där, bara A var där med sin pappa på morgonen. Han har ju varit hemma hos oss en gång, så de har setts. Alltid bra. Först byggde de med lego (jag, fröken och pappan var därinne), sen kom de igång med nån rasa-torn-lek med stora pappklossar. Sen blev det samling och då droppade det in fler barn. Simon tyckte allt var OK men var ganska beroende av att jag var i närheten. Var överens med fröken om att det var lika bra att jag inte var med imorgon (dvs idag), så han knyter an till henne och känner att han klarar av att vara där själv. Han var orolig igår kväll och imorse för att vara där ensam. Det är ju lika bra att han får vara det så han ser att det inte är farligt. 

Så, imorse mötte Maggan honom på morgonen. Det var lugnt och stilla, hon gick med honom in i "legorummet" och jag sade hej då. Hon har mitt mobilnummer om det krisar, men jag tror inte det gör det.

Signe började igår på Eken, storbarnsavdelningen. Hon var överlycklig över detta faktum igår morse och var snabb som blixten. Helst ville hon gå i nattlinnet men jag fick bromsa henne där. När jag skulle hämta henne flydde hon och ville inte gå hem. Hon hade lekt med en ny fyraårig tjej, de hade lekt med dockor och hästar.

Äntligen mer folk på jobbet! Nu är många tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Annki

Visst är det skönt när det är vardag och igen och allt blir normalt =)

Inget är ju normalt på sommaren även om det oxå är skönt.



Vi har börjat jobba denna vecka både Johan och jag, barnen börjar skola nästa vecka på Onsdagen, ska bli ganska skönt =)



Kramar

2010-08-10 @ 16:51:02
URL: http://annki72.soclog.se/p/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0