huvudvärk och ruttna och lösa tänder

Tycker jag har fått huvudvärk i omgångar under de senaste dagarna. Småjobbigt faktiskt. Trött är jag också.

En svag hypokondrisk röst viskar nåt om hjärntumör. En mer trolig anledning är sömnbrist och det faktum att jag avstått från det där morgonkaffet med flit igår och förrigår. Ogillar att vara beroende av något så jag försöker göra uppehåll. Jag började inte drick kaffe förrän jag var kring 30, när jag fick barn och därmed också större behov av lagliga och inte alltför ohälsosamma uppåttjack. Gott om mjölk är absolut ett måste, men nuförtiden vill jag inte ha socker i.

Tur det, för jag fick faktiskt ett litet hål i en tand under den period jag hade socker i kaffet. Jag har ju hört att frekvent intag av flytande sockerdrycker är nåt av det värsta som finns för tänderna. Särskilt illa är det när mycket små barn har saft i nappflaskan. Min plånbok vill absolut inte ha nåt hål i tänderna, det kostade ju en tusenlapp för det där lilla hålet som inte tog lång tid alls att laga. Lägg på undersökningsavgiften så är vi nästan uppe i tvåtusen.

På tal om tänder så hade jag en så komisk dröm natten till tisdag. Jag drömde att mina framtänder hade börjat ruttna inifrån och höll på att falla av. Jag hade panik när jag kände de lösa tänderna i munnen, skulle ta mig till tandläkaren. Det kändes skönt att vakna och känna att tänderna var hela och rena. Jag kan tänka mig att inspirationen till detta scenario kom från Simon som kvällen innan berättade att han har en LÖS TAND. Det där hade jag nästan glömt bort, att man ska tappa mjölktänderna. Jag minns lite vagt att jag vickade på lösa tänder med tungan när jag gick på lekis 1981. Ännu något att gå igenom. Jag vet inte om jag tänker spara de gamla bissingarna som min pappa gjorde, lite äckligt faktiskt. Det finns roligare saker att spara på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0