Lite kan man göra själv också...

Jag har ibland funderat över syftet med exempelvis Atlantis SPA:s automatiska kranar, som alltså öppnas när man lägger något under dem. Ja, det ska ju vara händerna men det händer ju att man råkar lägga nåt annat där eller kommer förbi med armen så får tröjan eller vad det nu är en riktig rotblöta. Sparar den vatten, eller ska den öka folks bekvämlighet? Har retat mig på att den liksom stänger av mitt i handtvätten också. Det är såklart bra för någon som har mycket svag muskelstyrka i armarna, men det finns andra anpassade kranar för denna minoritet av befolkningen. Jag kan slå på kranen själv, behöver inte hjälp med det.

Denna gång var det deras automatiska ljussensor i omklädningsrummet som itne funkade. Kolmörkt blev det när jag stod i duschen. Som tur är gick den igång när jag klev fram utanför duschutrymmet. Tanken på att valsa ut naken mer handduken om midjan för att be om hjälp kändes inte lockande. När jag klev tillbaks igen för att avsluta duschen slocknade den igen. Det blev verkligen en snabb dusch idag.

Vi kollade på de senaste bilmodellerna inför införskaffande av ny bil. Det finns ju funktioner som gör att bilen exempelvis stannar av sig själv när det är en fotgängare vid övergångsstället. Det känns bara creepy. Hallå, jag vill köra själv, liksom... Måste man försöka se folk som dummare än vad de är? Till slut tittar väl ingen längre. Inget klarar nåt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0