blandad helg

Helgen var efterlängtad efter den ganska fullspäckade veckan. Mary Kay-kvällen var naturligtvis trevlig, kul att få besök av gäster som inte brukar komma till en så ofta eller aldrig har gjort det. Emma är en ypperlig Mary Kay-konsult, hon förklarar bra och tycker det är roligt. Handlade på mig lite mer än planerat (nån som är förvånad?) men nu är jag i alla fall välförsedd.

Fredagkvällen slutade lite dråpligt då jag fick i mig nåt magvirus. Hade frossa och smärtor i tarmarna så jag låg i meckaställning i badrummet. Inget att rekommendera. På lördagen satt det i så jag kände mig svag och risig, men lyckades ändå plocka äpplen till eftermiddagens paj. Daniels föräldrar var inbjudna till fika.

Söndagen var betydligt bätte. Mådde bra igen och hela familjen var på Rosenlundsbadet. Signe har blivit mycket djärvare i vattnet, greppade snabbt olika flytbåtar och vågar även doppa huvudet. Även Simon vågade mer. Båda barnen åkte stora rutschkanan i sin fars knä. Kul med bad tycker jag, man bör gå dit oftare.

Urseg och på sämre humör slår jag mig ner vid datorn på jobbet och kollar morgonens mailskörd. Reklammail från Ving. Jag fattar inte varför jag får reklam från dem till jobbet, men nu blev man onekligen sugen. Bort från alla krav - hoppa ner i en pool och sola i en stol...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0