lite mer luft under vingarna

Hela hösten har jag känt mig ganska sänkt. Trött i kropp och själ, allt upplevs som motigt. Saknar energi och entusiasm, allt går på tomgång. I söndags upplevde jag det som plågsamt, undrar när det ska vända. Nej, jag har inget att vara direkt missnöjd med, egentligen.  Inte känner jag för att vara ärlig inför folk heller. "Hur mår du?" frågar de, som man brukar fråga. "Jodå, bara bra!" klämmer man hurtfriskt i.

Inte blir man muntrare av att man numera bor i ett land med nassar i riksdagen.

Men - igår blev jag lite glad efter ett möte jag känt lite motstånd inför. Det gick smidigare än vad jag trodde, och det lyckades lyfta det generella humöret. Nu hoppas jag att trenden fortsätter. Jag får fundera ut roliga saker jag kan glädja mig åt när jag har tid att tänka efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0