skolgårdsfest och kval

Igår kväll var det skolgårdsfest på Nyarpsskolan. Då samlar man in böcker, leksaker, bakverk och diverse prylar och säljer i stånd. Pengarna går till barn i Lettland tror jag (el Estland), en del går väl till klasskassor. Vi avyttrade Fischer Pricegaraget som ändå förpassats till källaren då ingen leker med det mer. Jag hade anmält mig som frivillig till att packa upp och fixa stånden.

200 kr gjorde jag oförberett av med den kvällen. Men vilka fynd! Tre sällskapsspel i nyskick, ett dubbellasersvärd till Simon, klackskor i plast (tyvärr för små) och en badanka till Signe (hon ville ha den), fem böcker, en hållare till cykel (när barn ska lära sig cykla) som Signe ville ha, bröd och en påse chokladbollar som inte överlevde länge.  Dessutom var två av dessa böcker exakt samma som jag läst som liten. En av dessa mindes jag länge för jag var fäst vid den. Högg den direkt när jag såg den!

Jaha, så hittade jag en platsannons som fångade mitt intresse. Hade inte alls tänkt byta tjänst, men den där var lockande och utmanande. SKa jag ens orka söka? Även om jag gör det är det ju inte alls säkert att jag får den, den lär intressera många kvalificerade sökande. Suck och stön, mer att fundera över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0