Signes Sweet Valentine

I måndags var det ju Alla Hjärtans Dag. Signe hade naturligtvis gjort egna kort, ett till mig och ett till sin far. Hon var noga med att vi skulle ha var sitt.

När jag kom och hämtade henne rubricerade dag fick jag se en teckning som hon fått av sin två år äldre kavaljer D.  Ja, det har varit lite kärvänligt mellan dem av och till, och nu kom en riktigt gullig kärleksyttring. Han hade gjort en teckning föreställande honom och henne (han stor och hon liten) som stod under fallande stenar. En katapult sköt iväg stenarna. Han stod där och skyddade henne, inga stenar skulle falla på henne. Hon fick teckningen som gåva, och jag tog hem den.

Den ska jag spara! Hur gulligt var inte det, han skyddar henne från fallande stenar? Vilken romantisk liten herre. Den ska hon få se när hon blir äldre, undrar hur mycket hon minns. Det är ju riktigt rart i alla fall, säkert något man vill se när man är stor. Kärlekssagan från dagis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0