Stockholm

I helgen var jag och Signe i Stockholm. Huu, det är ju redan en vecka sedan idag. Vi gav oss av på eftermiddagen, tillsammans med mina kära moder.  Simon var hemma med pappa och de hade klipptid hos frisören för honom. Det var så dags nu.

Det hade varit snöstorm i Stockholm så tåget var en timme försenat. Det blev fika och Barbietidning i Nässjö. Väl framme fick vi höra att min bror Alex och sambo Kajsa hade haft en lätt magsjuka så det var kanske bäst vi sov någon annanstans. Mina dyra moder ordnade snabbt med hotell och vi fick bo i proppskåpet. Eller ja, det var det väl inte, men det var sista rummet som gick att hyra, och det låg typ avsides med egen hiss vid proppskåpet. När man tog den egna hissen ner till fel våning möttes man bara av tillbommade dörrar och väntar sig bara att Jack Nicholson ska stå där bakom med en yxa. Nåja, det var en natt, sen tog vi oss till Alex. Där åt vi lunch och jag och Signe drog till Sollentuna och Maria och Esmeralda. Jättetrevligt som vanligt, och efter en god mexikansk middag tog vi taxin tillbaka till Alex. Där tillbringade vi natten och söndagsförmiddagen innan det var dags för ännu en föresenad tågfärd hem. Signe var trött på försenade tåg och tillkännagav att hon hädanefter vill åka bil till Stockholm. Hoppas verkligen det är bättre i mars då vi har nästa inplanerade resa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0