stress och nyfriserade skallar

Jaha, nu är det rena hetsen fram tills jag ska sluta. Jag har sagt upp mig skriftligt, har skrivit på det ny anställningsavtalet, allt är färdigt. Sju veckor kvar till semestern, inklusive denna, och det kommer att gå fort.

Har i alla fall lyckats få mig och barnen till respektive frisör och få håret ansat. Barnen gillade besöket och satt i vanlig ordning som tända ljus. De uppskattar ju främst att få den där färgen i håret efteråt. Själv fick jag slappa i en stol medan jag blev slingad och klippt, dagen efter. Som vanligt fick jag roa mig med att läsa de där fantastiska skvallertidningarna med sina otroligt intressanta rubriker och fascinerande innehåll:

"Testa din orgasmkvot". Jätteintressant... not.
Vem har strulat med vem? Om det ens är sant, alltså.

Ännu en gång blir man tveksam till att människan är den intelligentaste varelsen på jorden. Och dessa löjliga plastikopererade B-kändisar från dokusåpor, jag upprör mig över att de ens får uppmärksamhet. Tragiskt nog intresserar de folk. Jag vet hur ilsken jag blev när jag av nyfikenhet sökte upp Kissies blogg, den har ju många läsare. Jag möttes av en lågbegåvad sönderbantad plasttuttsfjolla. Sånt kan väcka den värsta dolda misanstropen i mig. Kollade på några andra kända, de verkade ju betydligt vettigare. Visst, många av ämnena är väl ganska ointressanta om man inte är tonåring, men det finns ju hjärnverksamhet där. Uuh, tror jag lämnar ämnet ögonblickligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0